Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regnskabsåret 2017/18 har været endnu et prøvelsens år for den ekspansionslystne sushikæde Letz Sushi. Samlet sneg underskuddet sig helt ned på minus 30 mio. kr. i den Lars Larsen-ejede kæde, der for øjeblikket har 20 forretninger, en foodtruck, en selskabsafdeling og ikke mindst en voksende detailproduktion af sushi.
"Det har været en meget vækstpræget periode, hvor vi har åbnet ni forretninger og gået ind i detail. Der er sket meget i regnskabsåret, og vi er i perioden også - som den første kæde i Europa - overgået til at være fuldt bæredygtighedscertificeret på fisk og skaldyr," siger adm. direktør Anders Barsøe til FødevareWatch.
Direktøren fortæller, at 2017/18 har været et år, hvor man samlet har investeret 20-25 mio. kr., og at man ved at øge forretningens samlede størrelse håber at kunne få bedre økonomi i de ASC- og MSC-mærkede fisk og skaldyr samt i de økologiske ris, som Lets Sushi gør brug af.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025