Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
35-36 pct. af omsætningen i den amerikanske restaurantkæde Cheesecake Factory går til lønomkostninger. Det er en vækst fra 31-32 pct. for fem år siden. Det skriver Skift Table.
Executive vice president og chief financial Matthew Eliot Clark fortæller, at udviklingen kan medføre, at kæden vil se yderligere på, hvordan teknologi kan bidrage til at nedbringe udgifterne.
Konkurrenten Shake Shack har installeret skærme, hvor gæsterne selv kan bestille for at på den måde spare personale. Her er ambitionen, at medarbejderne i stedet skal fokusere på værtskab, som ikke kan ydes af en maskine.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025