Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
35-36 pct. af omsætningen i den amerikanske restaurantkæde Cheesecake Factory går til lønomkostninger. Det er en vækst fra 31-32 pct. for fem år siden. Det skriver Skift Table.
Executive vice president og chief financial Matthew Eliot Clark fortæller, at udviklingen kan medføre, at kæden vil se yderligere på, hvordan teknologi kan bidrage til at nedbringe udgifterne.
Konkurrenten Shake Shack har installeret skærme, hvor gæsterne selv kan bestille for at på den måde spare personale. Her er ambitionen, at medarbejderne i stedet skal fokusere på værtskab, som ikke kan ydes af en maskine.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025