Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
35-36 pct. af omsætningen i den amerikanske restaurantkæde Cheesecake Factory går til lønomkostninger. Det er en vækst fra 31-32 pct. for fem år siden. Det skriver Skift Table.
Executive vice president og chief financial Matthew Eliot Clark fortæller, at udviklingen kan medføre, at kæden vil se yderligere på, hvordan teknologi kan bidrage til at nedbringe udgifterne.
Konkurrenten Shake Shack har installeret skærme, hvor gæsterne selv kan bestille for at på den måde spare personale. Her er ambitionen, at medarbejderne i stedet skal fokusere på værtskab, som ikke kan ydes af en maskine.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025