Med otte nye hoteller og næsten 800 nye værelser gik Nordic Choice Hotels ud af 2018 med en ny topnotering for driftsresultat i hotelkoncernen. Driftsindtægterne sluttede på næsten 10.9 mio. NOK., Hvilket er en stigning på 9,6 procent i forhold til 2017. For første gang passerede de også 1 mia. NOK. i samlede indtægter, skriver Travel News.

”Vi har igen øget toplinjen til en milliard kroner, i forhold til de foregående tre år”, siger Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Sammen med grundlæggeren Petter A. Stordalen står Torgeir Silseth foran et travlt 2019. 31. januar var den første af i alt seks planlagte hotelåbninger i år, da Quality Hotel The Mill i Malmø åbnede dørene op. I Oslo vil de i år åbne både Clarion Hotel The Hub, som med 810 værelser vil være Norges største hotel, boutiquehotellet America Line og Clarion Hotel Oslo.

Sticks'n'Sushi må skrue ned for vækstblusset

Sticks'n'Sushi tager en dyb indånding efter flere års høj vækst. Den succesfulde sushi-kæde kommer ud af året med underskud og sætter de helt store ekspansionsplaner på pause. Fokus er nu på de tre kernemarkeder: Danmark, Storbritannien og Tyskland, skriver Berlingske.

Restauranter omsætter for over en kvart milliard gennem udbringningstjeneste

Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne