Nationalpark Mols Bjerge er et hotspot for outdoor-oplevelser i det østjyske. Området råder over nogle stærke og dedikerede turismeaktører og organisationer – på tværs af fødevarer, overnatning og oplevelser. Projektet 'Et outdoor-center i dansk perspektiv' ville derfor samle alle outdoor-aktørerne et sted, hvor de kunne synliggøre deres tilbud samlet over for de mange gæster i området.

Nationalpark Mols Bjerge og Dansk Kyst- og Naturturismen har i samarbejde sat skibet i søen til projektet. Region Midtjylland og Syddjurs Kommune er gået ind i projektet med økonomisk støtte og som medlemmer af en styregruppe, hvor også Destination Djursland, Naturstyrelsen, Nationalpark Mols Bjerge og Dansk Kyst- og Naturturisme deltager. Projektet er gennemført i samarbejde med konsulentbureauet ORANGE Elevator.

I første omgang er der udviklet et forretningskoncept og en femårig plan samt den online salgsplatform nationalparkoutdoor.dk. Platformen blev testet i løbet af sommeren 2018 med stor succes, og allerede nu har nationalparken fået mulighed for at arbejde videre med den.

Asiatisk hotelkæde vil opføre luksushotel i Grønland

En malaysisk rigmand står bag planer om et 94 værelser stort luksushotel i fire etager i Grønlands hovedstad, Nuuk. Projektet om hotellet i centrum af Nuuk er netop sendt til offentlig høring. Hotellet skal ligge i den såkaldte Kolonihavnen i hjertet af den grønlandske hovedstad, skriver avisen Sermitsiaq på sin hjemmeside. Der er ikke noget om, hvornår hotellets kan åbne, fortæller Standby.dk.
Luksushotellet, der omfatter 94 værelser, restaurant, bar og lounge samt konference og mødefaciliterer samt fitness og spa, skal ligge for enden af Kolonihavnen.
Bag projektet står Berjaya Corporation Group of Companies, der ejer og driver luksushoteller rundt om i Asien og Stillehavsområdet.

SAS forventer et fald i rejselysten næste år

SAS forventer, at rejselysten bliver mindre næste år. Folk vil flyve lidt mindre, og det er medvirkende til, at man i SAS er forsigtig i sin prognose for 2020, selv om selskabet i sidste halvdel af 2019 har haft flere rejsende og har fået mere for billetterne, skriver Jyllands-Posten.

Debat: Danmark skal have en turisme vi kan leve af og med

En "grøn" destination med rent vand og ingen skrald. Sådan bliver Danmark opfattet i vores europæiske nabolande. Det viser en ny analyse, hvor VisitDenmark har spurgt 6741 personer i Tyskland, Sverige, Norge, Holland og Storbritannien om deres holdning til bæredygtig turisme.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne