Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når søgeresultater fra bookingportaler dukker op på skærmen hos turister eller forretningsrejsende, der er ved at planlægger deres næste tur, så er det ikke deres interesser, der er prioriteret højest, lyder det i en ny analyse fra Center for European Economic Research (ZEW), skriver Tekportal.net.
Analysen viser nemlig, at hoteller får dårligere placering i bookingportalernes søgninger, hvis de udbyder værelser til lavere priser på egen hjemmeside.
Felix Methmann er turismeekspert hos forbrugerorganisationen Verbraucherzentrale Bundesverband. Han mener, at hoteloperatører bliver presset til at have deres laveste pris på bookingportalerne.
”Der er ikke fair konkurrence, og det er ikke godt for forbrugerne”, siger han.
Undersøgelsen viser, at 25,2 pct. af hotelbookingerne i Tyskland bliv foretaget via bookingportaler i 2016.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025