Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når søgeresultater fra bookingportaler dukker op på skærmen hos turister eller forretningsrejsende, der er ved at planlægger deres næste tur, så er det ikke deres interesser, der er prioriteret højest, lyder det i en ny analyse fra Center for European Economic Research (ZEW), skriver Tekportal.net.
Analysen viser nemlig, at hoteller får dårligere placering i bookingportalernes søgninger, hvis de udbyder værelser til lavere priser på egen hjemmeside.
Felix Methmann er turismeekspert hos forbrugerorganisationen Verbraucherzentrale Bundesverband. Han mener, at hoteloperatører bliver presset til at have deres laveste pris på bookingportalerne.
”Der er ikke fair konkurrence, og det er ikke godt for forbrugerne”, siger han.
Undersøgelsen viser, at 25,2 pct. af hotelbookingerne i Tyskland bliv foretaget via bookingportaler i 2016.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025