Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når søgeresultater fra bookingportaler dukker op på skærmen hos turister eller forretningsrejsende, der er ved at planlægger deres næste tur, så er det ikke deres interesser, der er prioriteret højest, lyder det i en ny analyse fra Center for European Economic Research (ZEW), skriver Tekportal.net.

Analysen viser nemlig, at hoteller får dårligere placering i bookingportalernes søgninger, hvis de udbyder værelser til lavere priser på egen hjemmeside.

Felix Methmann er turismeekspert hos forbrugerorganisationen Verbraucherzentrale Bundesverband. Han mener, at hoteloperatører bliver presset til at have deres laveste pris på bookingportalerne.

”Der er ikke fair konkurrence, og det er ikke godt for forbrugerne”, siger han.

Undersøgelsen viser, at 25,2 pct. af hotelbookingerne i Tyskland bliv foretaget via bookingportaler i 2016.

Læs hele historien her.

Tysk momsnedsættelse bekymrer dansk turistbranche

Planer om lavere moms på restaurantbesøg i Tyskland vækker bekymring i det danske turisterhverv. Særligt frygtes det, at det vil svække Vestkystens tiltrækningskraft over for tyske gæster.

Log ind