Når søgeresultater fra bookingportaler dukker op på skærmen hos turister eller forretningsrejsende, der er ved at planlægger deres næste tur, så er det ikke deres interesser, der er prioriteret højest, lyder det i en ny analyse fra Center for European Economic Research (ZEW), skriver Tekportal.net.

Analysen viser nemlig, at hoteller får dårligere placering i bookingportalernes søgninger, hvis de udbyder værelser til lavere priser på egen hjemmeside.

Felix Methmann er turismeekspert hos forbrugerorganisationen Verbraucherzentrale Bundesverband. Han mener, at hoteloperatører bliver presset til at have deres laveste pris på bookingportalerne.

”Der er ikke fair konkurrence, og det er ikke godt for forbrugerne”, siger han.

Undersøgelsen viser, at 25,2 pct. af hotelbookingerne i Tyskland bliv foretaget via bookingportaler i 2016.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Hip nazibunker forvandles til luksushotel

Bunkeren på Feldstraße i bydelen St. Pauli i Hamborg blev opført af nazisterne under 2. verdenskrig for at beskytte folk mod luftangreb. Den solide bygning har siden fået lov til at blive stående og er i dag fredet. Allerede i årene efter krigen bosatte flere virksomheder inden for mediebranchen sig i bunkeren. Siden er der både kommet koncertsteder, teatre og natklubber.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne