Knap halvdelen af gæsterne på de danske Michelin-restauranter i København er udlændinge. Det viser en ny analyse fra HORESTA, der giver indblik i restauranternes omsætning, overskud og betydningen af den første stjerne.

Analysen peger på, at cirka 40 pct. af gæsterne på de københavnske Michelin-restauranter kommer fra udlandet. I forhold til resten af landet er det meget højt. Uden for København er 15 pct. af gæsterne udlændinge.

»Michelin-stjernerne har en kæmpe betydning for Danmarks evne til at tiltrække ressourcestærke gastroturister. Med en stjerne følger en enorm bevågenhed for den enkelte virksomhed, men det er ikke ensbetydende med store overskud. Der er hård konkurrence i toppen af dansk gastronomi, og eventuelle overskud bruges ofte på at forfine driften og yderligere udvikle produktet,« siger HORESTAs adm. direktør Katia K. Østergaard.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Nyt mærke: Skal I certificere jeres bæredygtige restaurant?

Bæredygtighed er på alles læber, men for forbrugerne er det svært at finde ud af, hvilke virksomheder hvor det bliver ved snakken. Derfor har HORESTA taget initiativ til ordningen Green Restaurant, som er en certificering af bæredygtige restauranter.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne