Findes der en person, som i den grad har måttet lade sig inspirere af det japanske ordsprog »Fald syv gange. Rejs dig op otte«, er det Anders Aagaard. 

Han er manden bag den succesfulde restaurantkæde Madklubben, der i dag har 18 restauranter på landkortet og et tocifret millionbeløb på bundlinjen, men han er også manden, der flere gange undervejs har været slået tilbage til start. 

”Jeg følte mig fandeme som en fiasko,” fortæller han om oplevelsen med sit første mislykkede erhvervseventyr i podcasten »SuccesKriteriet«. 

Find alle afsnit af podcasten i appen Podcast24syv enten via App Store eller Google Play - eller hvor du ellers lytter til dine podcast. 

Har du fået læst?

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Ny HORESTA-analyse: Denne hotelkategori har erhvervets største overskud

Fra 2016 til 2018 er resultatet før skat er faldet med 2,0 procentpoint hos det typiske hotel i Danmark, således at overskuddet ender med et plus på 3,3 pct. af omsætningen. Sådan lyder det i HORESTAs nye brancheanalyse, Hotel Market Report 2018/2019, der ser nærmere på det danske hotelerhverv.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne