IHG, InterContinental Hotels Group, køber varemærket Six Senses Hotels Resorts Spas for 300 millioner dollars for at styrke sin portefølje af luksusprodukter.

Det sker for at klare sig bedre i kampen mod blandt andre Airbnb samt de større hotelkæder Marriott og Hilton, der også er gået mere ind på markedet for luksushoteller.

”Six Senses er et varemærke i den bedste ende indenfor luksushoteller, og vi har længe beundret Six Senses,” siger IHG’s koncernchef, Keith Barr, i en pressemeddelelse. Med Six Senses kommer IHG’s samlede portefølje af luksushoteller op på 400 med mere end 108.000 hotelværelser.

I Danmark er IHG repræsenteret via sit varemærke Crowne Plaza, der har hotellet Crowne Plaza i Ørestad, hvor det drives af BC (Bella Center) Hospitality Group.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Skjern får nyt spisested og måske et hotel

John Hundevadt og Ida Wang Hundevadt planlægger at indrette en restaurant i Skjerns Torvehaller. Spisestedet tæller i alt 817 kvadratmeter plus kælder, og selve restauranten får plads til 150 gæster, skriver JV.dk.

Dansk hotelkæde vinker farvel til plastik

Bæredygtige bygningsprocesser-, materialer- og leverandører, grønne tage og bionedbrydelige produkter er blandt de grønne tiltag den danske hotelkæde, Zleep Hotels, har indført de seneste år til stor begejstring for såvel gæster som samarbejdspartnere. Nu er hotelkæden atter på banen med en miljøvenlig forbedring.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne