Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
IHG, InterContinental Hotels Group, køber varemærket Six Senses Hotels Resorts Spas for 300 millioner dollars for at styrke sin portefølje af luksusprodukter.
Det sker for at klare sig bedre i kampen mod blandt andre Airbnb samt de større hotelkæder Marriott og Hilton, der også er gået mere ind på markedet for luksushoteller.
”Six Senses er et varemærke i den bedste ende indenfor luksushoteller, og vi har længe beundret Six Senses,” siger IHG’s koncernchef, Keith Barr, i en pressemeddelelse. Med Six Senses kommer IHG’s samlede portefølje af luksushoteller op på 400 med mere end 108.000 hotelværelser.
I Danmark er IHG repræsenteret via sit varemærke Crowne Plaza, der har hotellet Crowne Plaza i Ørestad, hvor det drives af BC (Bella Center) Hospitality Group.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025