Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt markedsforholdene blandt hotelbookingplatforme i analysen "Bookingplatforme, hoteller og forbrugere”. Generelt viser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens rapport, at der er en vis konkurrence mellem platformene, skriver styrelsen i en pressemeddelelse.

Dog viser undersøgelsen også, at især små og mellemstore hoteller har behov for at blive klædt bedre på til at forhandle med bookingplatformene og udnytte de digitale muligheder. Ligeledes viser undersøgelsen, at særligt de unge forbrugere har svært ved at gennemskue bookingportalernes salgsmekanismer og markedsføring.

Erhvervsminister Rasmus Jarlov:

”Det er dejligt at se, at udviklingen går i den rigtige retning, og at der er en vis konkurrence mellem bookingplatformene. Men samtidig kan vi se, at der er plads til forbedring, og at vi fortsat skal arbejde for at styrke konkurrencen imellem platformene, blandt andet ved at hjælpe de små hotelvirksomheder og forbrugerne til bedre at kunne agere på platformene.”

Har du fået læst?

Belgien forbyder OTA’ernes brug af prisklausuler

Belgien tilslutter sig nu et voksende antal lande i Europa, som indfører forbud på bookingportalernes prisklausuler.
Det belgiske parlament har enstemmigt vedtaget en ny lov, som sætter en stopper for de såkaldte rate parity-klausuler.

Sådan rammer tørken restauranterne og hotellerne

Restauranterne har flere gæster, de bliver længere og køber mere. Hedebølgen fylder bordene op med danske og udenlandske gæster, og de mindre hoteller melder om flere sommerbookinger end sidste år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne