Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt markedsforholdene blandt hotelbookingplatforme i analysen "Bookingplatforme, hoteller og forbrugere”. Generelt viser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens rapport, at der er en vis konkurrence mellem platformene, skriver styrelsen i en pressemeddelelse.
Dog viser undersøgelsen også, at især små og mellemstore hoteller har behov for at blive klædt bedre på til at forhandle med bookingplatformene og udnytte de digitale muligheder. Ligeledes viser undersøgelsen, at særligt de unge forbrugere har svært ved at gennemskue bookingportalernes salgsmekanismer og markedsføring.
Erhvervsminister Rasmus Jarlov:
”Det er dejligt at se, at udviklingen går i den rigtige retning, og at der er en vis konkurrence mellem bookingplatformene. Men samtidig kan vi se, at der er plads til forbedring, og at vi fortsat skal arbejde for at styrke konkurrencen imellem platformene, blandt andet ved at hjælpe de små hotelvirksomheder og forbrugerne til bedre at kunne agere på platformene.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Booking.com udbetaler penge til hotelejere
29-09-2023
-
HORESTA truer nu Booking.com: Betal de danske hoteller inden for to dage, eller vi lægger sag an
29-09-2023
-
Nu ruller millionerne fra bookingkæmpe endelig
29-09-2023
-
Investerer 30 millioner i ny forlystelse: Sommerland vil have endnu flere danske og udenlandske turister
29-09-2023
-
Milliardhandel aflyst: EU forbyder Booking.com at opkøbe platform
29-09-2023
-
Branchestatus: Coronagælden er betalt og konkursbølgen aflyst
29-09-2023