Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Efter at Tour de Frances direktør, Christian Prudhomme, i et interview med franske Europe 1 har bekræftet, at Tour de France starter i Danmark i 2021, udtrykker flere organisationer glæde over nyheden, skriver TV2.

HORESTA ser gode perspektiver i en Tour de France-start i Danmark.

”Det vil tiltrække tusindvis af gæster, og det vil skabe betydelig omsætning på hoteller, i restauranter og i detailhandlen. Undersøgelser har vist, at har man først været i Danmark én gang, er man mere tilbøjelig til at komme hertil igen. Derfor vil hele Tour de France-karavanen med tusindvis af tilskuere, journalister, officials og medarbejdere på de enkelte teams være potentielle turister fremover”, siger administrerende direktør i HORESTA, Katia K. Østergaard.

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind