Restaurant Brands International vil i gang med at lede efter samarbejdspartnere internationalt. Både Burger King, Tim Hortons og Popeyes Louisiana Kitchen skal have vækst i hele verden. Det skriver The Wall Street Journal ifølge FødevareWatch.

Initiativet kommer, efter at væksten har været lille i USA for Burger King og Popeye, og helt flad for Tim Hortons i Canada.

"Vi er stadig underrepræsenteret og har masser af rum til at vokse på markeder i hele verden, inklusive lige her i USA," siger adm. direktør, José Cil, med henvisning til Burger King.

Har du fået læst?

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Farten aftager for danske hoteller

Der er stadig vind i sejlene for den danske hotelbranche, hvor især flere udenlandske gæster blæser overnatningstallene i den rigtige retning.

5.000 flere hotel- og restaurantmedarbejdere i 2017

Mens den samlede beskæftigelse i det private erhvervsliv er gået tilbage med 4 pct. siden krisen, så er der kommet 31 pct. flere medarbejdere i hotel- og restauranterhvervet. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik. Dermed beskæftiger branchen nu flere end 119.000 ansatte, og det er en vækst på 28.000 ansatte sammenlignet med 2008. Alene i 2017 skabte erhvervets virksomheder 5.000 nye arbejdspladser.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne