Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En stor restaurantkæde tager nu utraditionelle midler i brug for at reducere antallet af sygemeldinger fra medarbejderne. Når de ansatte påstår, de er syge, skal det vurderes af en sygeplejerske, skriver BT.
Det drejer sig om de mange tusinde medarbejdere i kæden Chipotle Mexican Grill, der har 2.500 restauranter i USA.
”Vi har sygeplejersker klar ved telefonen, så hvis du siger 'Hej, jeg er blevet syg', bliver du stillet om til sygeplejersken. Sygeplejersken tjekker, at det ikke bare er tømmermænd – at du i virkeligheden er syg – og så betaler vi for en fridag,« forklarede den øverste chef for kæden,” fortalte direktør Brian Niccol i denne uge ifølge CBS News.
Efter direktørens udtalelser er blevet taget op af den amerikanske presse, har kæden igen forsøgt at forklare, hvorfor sygeplejerskerne er nødvendige.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025