Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En stor restaurantkæde tager nu utraditionelle midler i brug for at reducere antallet af sygemeldinger fra medarbejderne. Når de ansatte påstår, de er syge, skal det vurderes af en sygeplejerske, skriver BT.
Det drejer sig om de mange tusinde medarbejdere i kæden Chipotle Mexican Grill, der har 2.500 restauranter i USA.
”Vi har sygeplejersker klar ved telefonen, så hvis du siger 'Hej, jeg er blevet syg', bliver du stillet om til sygeplejersken. Sygeplejersken tjekker, at det ikke bare er tømmermænd – at du i virkeligheden er syg – og så betaler vi for en fridag,« forklarede den øverste chef for kæden,” fortalte direktør Brian Niccol i denne uge ifølge CBS News.
Efter direktørens udtalelser er blevet taget op af den amerikanske presse, har kæden igen forsøgt at forklare, hvorfor sygeplejerskerne er nødvendige.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025