Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Facebookfiltre er som sådan ikke noget nyt. Siden 2018 har alle danske Facebookbrugere haft mulighed for at anvende filtre i deres Facebookstories eller via Facebooks egen chat-app Messenger. Hundeører, elefantsnabler og sjove hovedbeklædninger er nogle af de helt klassiske filtre, som de fleste nok bedst kender fra Snapchat. Filtrene er yderst populære, især blandt de yngre målgrupper, og nu åbner Facebook op for en endnu større brug af funktionen. En kommerciel brug.

I fagsprog kaldes filterfunktionen augmented reality (AR), der på dansk nok bedst oversættes til udvidet eller forstærket virkelighed. Ifølge det danske Facebookbureau, CPC Social, der er eksperter inden for adfærdsbaseret annoncering, er der et enormt markedsføringspotentiale i brugen af augmented reality:

Forventningerne er store til dagens filterlancering, og for hotelkædens marketingchef, Bettina Wähling, har det fra processens start været vigtigt at få skabt et filter, der adskiller sig fra de klassiske og velkendte filtre:

”Vi har tænkt længe og grundigt over, hvordan vi får skabt et filter, der adskiller sig fra markedets store udbud, og svaret har vist sig at ligge lige til højrebenet. Hos Zleep går man træt i seng, så sover man skønt, og så vågner man frisk og veludhvilet den næste dag, og netop den rejse afspejler vores filter i en karikeret udgave. Facebook er en uundværlig platform i vores brandingstrategi, og derfor har vi valgt også at satse på det sociale medies AR-funktion, for herved at få Zleep endnu længere ind i folks bevidsthed. Alle der bruger filteret, vil vide, at man hos Zleep får en god nats søvn, og det må vel være argument nok til at booke et ophold hos os,” fortæller Marketing Manager i Zleep Hotels, Bettina Wähling, med et glimt i øjet.

Prøv filteret på din mobilenhed her.

Har du fået læst?

HORESTA diskuterede erhvervets mærkesager med medlemmer af Europa-Parlamentet

En stor del af erhvervets rammevilkår afgøres ved den politik, der kommer fra Christiansborg, men indflydelsen fra Europa-Parlamentet og Bruxelles er også af afgørende betydning for hotellerne og restauranternes virke. Derfor er HORESTA en del af den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen også sidder for bordenden.

Danmarks største hotel skal have ny øverste chef

Når alle 1.202 værelser omkring påske er taget i brug er CabInn Copenhagen Danmarks største hotel. Det kan også gøre krav på titlen som Nordens største hotel, da det nuværende, Gothia Towers i Gøteborg, ifølge sin hjemmeside har præcis 1.200 værelser, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne