Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det kan komme til at koste på den grønne omstilling, at regeringen fra 1. januar skyder afgiften på engangsservice i vejret, lyder det nu fra fastfoodbranchen. Især, når afgiften ikke differentierer mellem forskellige produkter af engangsservice, skriver Børsen.
Også hos den internationale burgerkæde McDonald's, bliver afgiftsstigningen mødt af undren.
Hos McDonald's arbejder man i øjeblikket på nordisk plan på at implementere en ny kop af genanvendelige fibre til deres Sundae-is, som har været under udvikling gennem en årrække. Koppen vil ifølge burgerkæden mindske plastikbruget med 15 ton årligt alene i Danmark, men fordi den er godt et gram tungere end den nuværende kop af plastik, bliver afgiften godt 17 pct. dyrere.
HORESTA udtaler:
"Jeg synes, det har været en uskøn og forhastet proces. Den måde, man udvikler markedet på, sker ved, at der er nogen, der er interesseret i at aftage produkter. Og der er vores branche med til at skabe den efterspørgsel, der er, efter mere klimavenlige engangsservice. Hvis man straffer dem og tredobler afgiften, så skaber du bare ikke efterspørgslen," siger Kirsten Munch Andersen, politisk direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024