High-end-fokusset i Tivoli er godt for både omsætning og indtjening. Det fortæller Tivolis finansdirektør, Andreas Morthorst, i forbindelse med selskabets regnskab for andet kvartal, som blev præsenteret fredag, skriver Ritzau.

”Vi har en high end-forretning, der fungerer rigtig godt. Vi oplever stor efterspørgsel på vores hotel og eventlokaler i Axelborg. Og så ser vi også, at gæsterne bruger flere penge, når de er i haven - især på vores forlystelser”, siger Andreas Morthorst til Ritzau Finans.

Tivoli kom ud af april, maj og juni med en nettoomsætning på 290,3 mio. kr., hvilket var en fremgang fra 285,5 mio. kr. i samme kvartal sidste år.

Tre nye restauranter fordoblede København Zoos madsalg i 2019

I 2019 havde Københavns zoologiske have godt halvanden million gæster. Det er det højeste antal gæster nogensinde - og 350.000 flere end i 2018, som også var et rekordår for haven. Det oplyser København Zoo i en pressemeddelelse ifølge Ritzau.

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne