Der er kommet længere og længere mellem taxaerne, når man bor i tyndtbefolkede områder. Sådan lyder kritikken fra HORESTA, efter en undersøgelse har vist, at 77 procent af virksomhederne uden for de større byer, oplever problemer med at få en taxa. 43 procent vurderer, at problemet er blevet større end sidste år, skriver TV MidtVest.

Spørger man Andreas Steenberg, der er transportordfører i Radikale Venstre, der var med til at liberalisere taxaloven, har han forståelse for kritikken, om at der er blevet for langt mellem taxaerne.

”Man har simpelthen gjort det for dyrt at starte en taxa-virksomhed op. Man skal ligge en halv million for at starte virksomhed og så skal man ligge 40.000 per bil. Det gør simpelthen, at det er svært, at få det til at løbe rundt i mindre befolkede områder, som vores”, siger Andres Steenberg fra Radikale Venstre.

Læs hele historien og se indslaget her.

TV2 Nyheder kl. 19 fulgte op på historien, som kan ses eller genses på TV2 Play her (kræver abonnement – spol frem til indslaget efter 11min. 20sek.).

Turismens Vækstråd: Bæredygtig turisme sker i fællesskab

Regeringen har høje ambitioner for den grønne omstilling i Danmark. I 2030 skal vi have nedbragt CO2-udledningen med 70 pct. Men hvordan får vi sikret en bæredygtig turismedagsorden, således at det bliver en fordel og ikke bliver en økonomisk byrde for det danske turisme- og oplevelseserhverv at bidrage til den grønne omstilling?

Wonderful Copenhagen: ”Sådan tackler vi masseturismen i København”

Sidste år var et travlt år for hovedstadens turisme. København er mere populær end nogensinde. For danskere, som besøger København i sommerperioden, og som udgør tæt på halvdelen af alle besøgende. Og for de mange udenlandske gæster, der kommer fra hele verden, fordi de har hørt om København og den danske historie, om vores livsstil og livskvalitet, som de gerne vil opleve tæt på. Det skriver Wonderful Copenhagen i Politiken.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne