Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fra i næste uge begynder kæden Burger King at sælge sin plantebaserede ’Impossible Whopper’ i 7.000 butikker i USA. Det skriver AP. Kødet skal smage og ligne Burger Kings klassiske burger, men er baseret på soja- og kartoffelprotein, kokos- og solsikkeolie, samt molekylet hæm, som indgår i røde blodceller, skriver Politiken.
Plantebaseret kød er de seneste halvandet år også vundet frem i Danmark. Politiken har tidligere anmeldt plantebaserede pølser og beskrevet det veganske hakkekøds vej ud i kølediskene.
Senest har kæderne TGI Fridays og Jensens Bøfhus, samt restauranten Soul CPH i København, introduceret kopikødsburgere på menuen. Der er tale om den såkaldte ’Beyond Meat’-bøf, som er lavet på ærte- og risprotein, rapsolie, kokosolie og mungbønner.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024