Fra i næste uge begynder kæden Burger King at sælge sin plantebaserede ’Impossible Whopper’ i 7.000 butikker i USA. Det skriver AP. Kødet skal smage og ligne Burger Kings klassiske burger, men er baseret på soja- og kartoffelprotein, kokos- og solsikkeolie, samt molekylet hæm, som indgår i røde blodceller, skriver Politiken.

Plantebaseret kød er de seneste halvandet år også vundet frem i Danmark. Politiken har tidligere anmeldt plantebaserede pølser og beskrevet det veganske hakkekøds vej ud i kølediskene.

Senest har kæderne TGI Fridays og Jensens Bøfhus, samt restauranten Soul CPH i København, introduceret kopikødsburgere på menuen. Der er tale om den såkaldte ’Beyond Meat’-bøf, som er lavet på ærte- og risprotein, rapsolie, kokosolie og mungbønner.

Læs hele historien her.

Tredjedelsregel: Sælger I til detail eller andre virksomheder?

Sælger din virksomhed smørrebrød til videresalg hos en købmand, leverer et køkken for eksempel lasagne til detailvirksomheder eller fast frokostordning til en virksomhed? Så risikerer I at blive omfattet af den såkaldte ’tredjedelsregel’, hvilket påkræver, at jeres videresalg bliver registreret hos Fødevarestyrelsen.

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne