Københavns hotelbranche har trykket speederen i bund, og der bliver bygget som aldrig før. I løbet af de næste tre år står byen til at få yderligere 7.700 hotelværelser, hvilket er en forøgelse på over 40 procent fra 2018, skriver Berlingske.

Men før de mange hoteller kan fyldes op med rejsende, skal de fyldes op med ansatte, der kan servicere gæsterne. Og det er en udfordring, siger Nadeem Wasi, der er medlemschef hos HORESTA.

”Særligt i København har det i flere år nu været vanskeligt at skaffe arbejdskraft. Vi får simpelthen ikke de medarbejdere, vi har brug for, med de kompetencer, vi efterspørger. Af den grund har HORESTA sammen med 3F blandt andet en kampagne, der skal brande erhvervet over for unge, der skal til at vælge uddannelse” siger han.

Chef på dansk luksushotel med i nyt møbelfirma

Signe Thorup har siden 2013 været kommunikationschef på et af Danmarks fineste hoteller, d’Angleterre på Kgs. Nytorv i København. Men fra næste måned går hun på deltid for at stå for kommunikation, administration, projektstyring og salg i det nye firma Køkkenhavn.

Kendiskok udvider med kebabshop

Umut Sakarya går lidt andre veje end de klassiske flæskestegs-koncepter og udvider nu “imperiet” med en kebabshop. Den kommer til at hedde Guldkebab by Guldkroen, og åbner som en pop up 14. februar og frem til sommerferien på Nørrebro, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne