Sinatur har en ambition om at drive hotel på naturens præmisser. Hotel- og konferencedriften skal fylde så lidt i klimaregnskabet som overhovedet muligt, og de seks hoteller har sat en række konkrete 2030-mål, som blandt andet handler om økologi, lokale råvarer, nul affald, grøn strøm og miljømærkede produkter. Barren er sat så højt, at Sinatur-hotellerne ikke bare skal være CO2-neutrale, men CO2-positive.

Hotellerne er allerede godt på vej, ikke mindst takket være en meget entusiastisk indsats fra medarbejdernes side. De er helt afgørende for, at den ambitiøse strategi bliver til virkelighed, og nu sætter Sinatur ekstra fokus på at omdanne ord til handling: Et medarbejder-ambassadørkorps skal fungere som forandringsagenter, sikre videndeling og hjælpe kollegerne med at involvere og engagere hotel- og konferencegæsterne.

"Det er ikke ambassadørernes job at motivere kollegerne, for det er der ikke brug for," fortæller Kari Brandsgård, der er direktør for Haraldskær Sinatur Hotel og Konference.

"Vores medarbejdere vil rigtig gerne gøre en forskel. Men vi er mange, og det er vigtigt, at vi arbejder i samme retning og fortæller gæsterne den samme historie på tværs af de seks Sinatur-hoteller. Med en god håndfuld ambassadører fra alle fagområder på hvert hotel kan vi også nemmere gribe bolden, når medarbejderne får ideer til nye, bæredygtige tiltag."

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Blog: Tak for invitationen, Mette Frederiksen

Statsminister Mette Frederiksen sendte tirsdag en bred invitation ud til et samarbejde om en grøn klimaplan til alle de store brancher, der har bragt landet frem. Herunder turisme- og oplevelseserhvervet. "Tak for invitationen, som vi meget gerne tager imod", siger HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard.

Nyt venue vil konkurrere om store events

Nu byder Slagelse ind som konkurrent til de store eventsteder i Danmark. Med et budget på 700 mio. kroner er det planen, at der foruden etablering af boliger og hotel skabes en renovering af tribunen samt en overdækning af Harboe Arena Slagelse.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne