Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Inden 2021 er omme, vil København med al sandsynlighed have 7.700 hotelværelser mere, end byen har nu, skriver Berlingske. Det svarer til en stigning på over 40 procent på blot tre år, og det stiller krav til, at man udvikler byens turisme i et tæt samarbejde mellem hoteller og turistorganisationer.
Det mener Dorte Krak, som er administrerende direktør for Arp-Hansen Hotel Group, der står bag en lang række hoteller i København.
”Hotellerne skal tale sammen med Wonderful Copenhagen og VisitDenmark og sige, at man ikke kun behøver at lede efter de turister, der vil se Nyhavn og Den Lille Havfrue. Der kan også være nogen, der vil se på lokalsamfund på Frederiksberg eller på arkitektur i forstæderne,” siger hun.
Nadeem Wasi, der er medlemschef hos HORESTA er enig i, at flere hotelværelser giver mulighed for at tilfredsstille en bredere vifte af gæster og for hotellerne til at specialisere sig mere og tilpasse sig særlige kundesegmenter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025