Når turisterne tager på hotel eller restaurant, så starter og stopper oplevelsen ikke ved disken i receptionen eller ved døren til spisestedet. Det kan nemlig sagtens spolere indtrykket efter en dejlig weekend eller et godt måltid, hvis virksomheden ikke kan være behjælpelige med at skaffe en taxi til at køre gæsterne hjem, nå toget eller komme i lufthavnen. Løsningen har desværre lange udsigter, og udfordringerne er størst i landdistrikterne.

Sådan skriver HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, i et debatindlæg i Frederiksborg Amts Avis. Hun mener, at taximanglen skader oplevelsen af Danmark og forringer dermed det danske turismeprodukt. Det kan vi ikke være tjent med, og der er halvandet år til, at markedet for taxitilladelser gives frit.

Hun forstår udmærket taxiernes beslutning om at søge mod de steder, hvor efterspørgslen er allerstørst. Det ændrer dog ikke ved, at udbuddet af taxier mindskes i landdistrikterne med den nuværende lovgivning, mens turismen - og behovet for kørsel - blot fortsætter med at vokse i disse dele af landet. 

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne