Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er en noget forfejlet og ophedet debat om, at København har fået for mange turister, skriver Henrik Busch, tidl. formand for repræsentantskabet i Wonderful Copenhagen på Standby.dk.
”Hvis vi tænker tilbage på starten af 1990’erne, så var København en fattig hovedstad der på mange områder var gået lidt i stå. Som ny overborgmester i 1989 tiltrådte Jens Krammer Mikkelsen og under hans ledelse begyndte tingene at forandre sig. Vi blev til en stor byggeplads – der blev skabt fornyelse i byen, investeringer i såvel boliger, som kultur og erhverv,” skriver han, og fortsætter:
”I 1993 startede man så Wonderful Copenhagen da byen led under, at den ikke var kendt ude i den store verden og at vi ikke havde formået at sælge vores hovedstad på kultur, events, vores smukke by, bylivet og ikke mindst den danske kultur og hygge.”
Afsluttende skriver han, at han byder alle turister meget velkommen til vores hovedstad, og han mener, at vi skal være glad for at de lægger så mange penge og ofte skaber en international stemning i byen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026