Under halvdelen af landets førende turistattraktioner benytter dynamisk prissætning, som ellers kan forbedre profitabiliteten markant. Sådan skriver Nicolai Broby Eckert, partner, Simon-Kucher & Partners, i Børsen.

”Hvis attraktioner og forlystelsesparkerne i Danmark havde benyttet dynamisk prissætning, kunne de have hentet en større omsætning fra turisterne - og øget deres indtjening. De kunne formentlig også have udnyttet deres kapacitet bedre”, skriver han.

Han mener, at kunderne har vænnet sig til, at priser og vilkår ikke er ens for alle. Sådan er det også mange steder i udlandet, hvor man jo bl.a. kan spare både tid og penge ved at gå på nettet og købe billetterne hjemmefra.

Har du fået læst?

Tivoli ansætter ny havedirektør

Kasper Schumacher er netop ansat som havedirektør i Tivoli, hvor han også indgår i den udvidede direktion. Han kommer til Tivoli med solid erfaring i bagagen og stærke resultater fra oplevelsesbranchen. Kasper Schumacher har i forvejen stort kendskab til Tivoli, idet han fra 2003 til 2011 var en del af chefgruppen i Tivoli. Kasper Schumacher tiltræder den 23.3.2020.

Nye forlystelser giver rekordmange stillinger i Legoland

1600 sæsonmedarbejdere. Så mange skal der bruges i Legoland, når parken slår dørene op til en ny sæson den 28. marts. Og det er rekordhøjt. Årsagen er, at der vil være et helt nyt område for gæsterne at udforske, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne