Under halvdelen af landets førende turistattraktioner benytter dynamisk prissætning, som ellers kan forbedre profitabiliteten markant. Sådan skriver Nicolai Broby Eckert, partner, Simon-Kucher & Partners, i Børsen.

”Hvis attraktioner og forlystelsesparkerne i Danmark havde benyttet dynamisk prissætning, kunne de have hentet en større omsætning fra turisterne - og øget deres indtjening. De kunne formentlig også have udnyttet deres kapacitet bedre”, skriver han.

Han mener, at kunderne har vænnet sig til, at priser og vilkår ikke er ens for alle. Sådan er det også mange steder i udlandet, hvor man jo bl.a. kan spare både tid og penge ved at gå på nettet og købe billetterne hjemmefra.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Tivoli vil løfte salg af mad og drikke med bredere udbud

Tivolis nye general manager for food&beverage Jakob Harreby Volquards har siddet i direktørstolen siden oktober 2019, og selv om han ikke vil komme ind på fremtidens konkrete tiltag, har han dog spottet, hvad der skal gøres anderledes for at optimere indtjeningen på segmentet.

Djurs Sommerland slutter sæsonen af med endnu en kåring

”Vi er utrolig glade og meget stolte over at modtage prisen ”Bedste Forlystelse” 2019, hvor vi var oppe imod et stærkt felt af nominerede. I år har vi haft endnu mere fokus på at give vores gæster personlige og mindeværdige oplevelser i parken. Derfor betyder det rigtig meget for os at modtage en pris som denne, der er uddelt på baggrund af børnefamiliernes stemmer,” siger adm. direktør Henrik B. Nielsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne