Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Under halvdelen af landets førende turistattraktioner benytter dynamisk prissætning, som ellers kan forbedre profitabiliteten markant. Sådan skriver Nicolai Broby Eckert, partner, Simon-Kucher & Partners, i Børsen.
”Hvis attraktioner og forlystelsesparkerne i Danmark havde benyttet dynamisk prissætning, kunne de have hentet en større omsætning fra turisterne - og øget deres indtjening. De kunne formentlig også have udnyttet deres kapacitet bedre”, skriver han.
Han mener, at kunderne har vænnet sig til, at priser og vilkår ikke er ens for alle. Sådan er det også mange steder i udlandet, hvor man jo bl.a. kan spare både tid og penge ved at gå på nettet og købe billetterne hjemmefra.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Låneproblemer presser restaurantbranchen
30-04-2024
-
Strawberry overtager jysk hotel fra Scandic
30-04-2024
-
Go-hotellerne udvider med sit femte hotel
30-04-2024
-
Hotel Vejlefjord vil være Danmarks bedste arbejdsplads
30-04-2024
-
Forlystelsesparker bruger data til at fastsætte billetpris
30-04-2024
-
Vestkystaktør fortsætter fremgangen: Hvidbjerg Strand leverer nyt rekordregnskab
30-04-2024
-
Marienlyst Strandhotel har også brug for influencere
30-04-2024