Hackere fik i begyndelsen af august adgang til flere Tivoligæsters navne, adresser og telefonnumre. Her lykkedes det nemlig ukendte gerningsmænd at bryde ind i forlystelsesparkens IT-systemer, skriver fagbladets Ingeniørens IT-univers Version2.

Tivoli opdagede hackerangrebet, fordi der pludselig var mange flere logins på 'Mit Tivoli' end normalt. Derudover blev parken kontaktet af en gæst, som undrede sig over, at han havde fået at vide, at der var blevet logget ind på hans konto fra en anden enhed, men det havde gæsten ikke selv gjort.

”Derefter lukker vi ned for hele platformen Mit Tivoli. Vi lukker både for, at der kan logges ind med eksisterende brugere, og vi lukker også ned for, at man kan oprette nye brugere. Den følgende mandag åbner vi op igen sidst på dagen,” siger Tivolis direktør for IT- og forretningsudvikling Jonas Buhl Gregersen, som også pointerer, at hændelsen efterfølgende blev meldt til både politiet og Datatilsynet.

Tivoli vil løfte salg af mad og drikke med bredere udbud

Tivolis nye general manager for food&beverage Jakob Harreby Volquards har siddet i direktørstolen siden oktober 2019, og selv om han ikke vil komme ind på fremtidens konkrete tiltag, har han dog spottet, hvad der skal gøres anderledes for at optimere indtjeningen på segmentet.

Djurs Sommerland slutter sæsonen af med endnu en kåring

”Vi er utrolig glade og meget stolte over at modtage prisen ”Bedste Forlystelse” 2019, hvor vi var oppe imod et stærkt felt af nominerede. I år har vi haft endnu mere fokus på at give vores gæster personlige og mindeværdige oplevelser i parken. Derfor betyder det rigtig meget for os at modtage en pris som denne, der er uddelt på baggrund af børnefamiliernes stemmer,” siger adm. direktør Henrik B. Nielsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne