Det syder og braser i køkkenet hos slagterigiganten Danish Crown. Men det er ikke længere bare bøffer og saftigt oksekød, som selskabets produktudviklere har på panden, skriver JP.dk.

Og selv traditionelle højborge for kødspisere har føjet plantebaserede fødevarer til menukortet:

”Vi har netop lanceret den tredje vegetarburger i vores menu. I maj solgte vi over 40.000 vegetarburgere, og salget stiger markant. Vegetarburgerne tegner sig nu for 2-3 pct. af vores burgersalg, og vi har en klar forventning om, at det er et område, som vil blive ved med at vokse,” fortæller Mads Friis, kommerciel direktør for McDonald’s i Danmark.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Nyt Visitor: Den kødfri bøf er kommet for at blive

I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere betragter sig selv som fleksitarer.

Nu kommer robotterne til McDonalds

Fastfood-giganten McDonalds er tirsdag blevet enig med tech-virksomheden Apprente om en overtagelse. Det skriver CNBC, skriver Finans.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne