Har du undret dig over hvad risikobaseret due diligence er, eller hvor langt din virksomheds samfundsansvar rækker i en global kontekst?  Så kom til Mæglings- og klageinstitutionen for ansvarlig virksomhedsadfærds (MKI) arrangement om samfundsansvar og due diligence d. 29. august kl. 13-16 i Erhvervsstyrelsen. 

Her vil eksperter på området bl.a. fortælle om, hvad der forventes af SMV’er i arbejdet med due diligence, og hvordan strategisk arbejde med samfundsansvar og due diligence kan styrke forretningen. Derudover vil MKI’s vejledning for SMV’er om samfundsansvar i mode- og tekstilbranchen blive lanceret. 

Program: 

Kl. 13.00 – 13.10: Velkomst v/ Linda Nielsen, Formand for MKI

Kl. 13.10 – 13.30: Hvad forventes af SMV’er i arbejdet med due diligence – præsentation af MKI´s nye tekstilvejledning v/ MKI-medlem

Kl. 13.30 – 14.00: How can companies implement due diligence processes? v/ OECD-sekretariatet

Kl. 14.00 – 14.20: Identificering og prioritering af risici v/ Mette Lind Jensen, CSR & Sustainability Manager, Samsøe & Samsøe

Kl. 14.20 – 14.40: Pause

Kl. 14.40 – 15.00: Hvor langt rækker ansvaret? v/ Sune Skadegaard Thorsen, CEO & Senior Partner, GLOBAL CSR

Kl. 15.00 - 15.20: Hvordan styrker man sin forretning gennem strategisk arbejde med samfundsansvar og due diligence v/ Louise Koch, Corporate Sustainability Director, Dell Technologies

Kl. 15.20 – 15.50: Paneldebat – deltagerne får mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne samt give inputs til, hvordan MKI kan målrette sin informationsindsats ift. ansvarlig virksomhedsadfærd i SMV’er.

Kl. 15.50 – 16.00:  Farvel og tak for i dag v/ Linda Nielsen, Formand for MKI
 

Tilmelding skal ske senest d. 26. august til post@virksomhedsadfaerd.dk.

Har du spørgsmål er du velkommen til at henvende dig til sekretariatet. Du kan læse mere om MKI på www.virksomhedsadfaerd.dk.

Læs mere her.

Har du fået læst?

Ny stor analyse: Lavere overskud på hotellerne i 2018

HORESTA har lanceret organisationens nye Hotel Market Report, som blandt andet viser, at det gennemsnitlige overskud på et dansk hotel, kro eller konferencecenter var i 2018 på 3,3 pct. af omsætningen. HORESTAs cheføkonom, Jonas Kjær, fortæller mere om resultaterne her.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne