Svømmebassinet skulle opgraderes til spa, og gæsterne skulle indlogeres både i hverdagen og weekenden. Det var nogle af ambitionerne kapitalforvalteren Artha havde, inden de investerede millioner i Marienlyst Badehotel for to år siden, skriver Børsen. 

Planen har altid været, at badehotellet skulle sælges videre, og oprindeligt var tidshorisonten på fem år. Men der gik kortere tid. 

"Vi drev en god virksomhed, og vi udviklede virksomheden dag for dag. Men når så den rigtige køber er der, så skal man også slå til," siger Jan Severin Sølbæk. Han er adm. direktør og partner i Artha, der invester for velhavende danske familier.

Derfor slog Artha til og solgte andelen videre, da den svenske kapitalforvalter og hotelinvestor Midstar AB tilbød sig.

Har du fået læst?

Her er branchens gazeller

En gazelle er en virksomhed, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne