Svømmebassinet skulle opgraderes til spa, og gæsterne skulle indlogeres både i hverdagen og weekenden. Det var nogle af ambitionerne kapitalforvalteren Artha havde, inden de investerede millioner i Marienlyst Badehotel for to år siden, skriver Børsen. 

Planen har altid været, at badehotellet skulle sælges videre, og oprindeligt var tidshorisonten på fem år. Men der gik kortere tid. 

"Vi drev en god virksomhed, og vi udviklede virksomheden dag for dag. Men når så den rigtige køber er der, så skal man også slå til," siger Jan Severin Sølbæk. Han er adm. direktør og partner i Artha, der invester for velhavende danske familier.

Derfor slog Artha til og solgte andelen videre, da den svenske kapitalforvalter og hotelinvestor Midstar AB tilbød sig.

Har du fået læst?

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne