Ny online-strategi har tunet gæsternes motivation til at booke ophold hos Small Danish Hotels. På sin nyligt afholdte generalforsamling præsenterede landets største kæde af kroer og hoteller en stigning i overnattende gæster på 16,4 procent og en fremgang i omsætningen på 17 procent fra 2017 til 2018. Dermed fremlagde den landsdækkende hotelkæde sit bedste resultat nogensinde.

 ”Vi har spidset albuerne i den stigende konkurrence fra online-rejsebureauer og deleøkonomisk boligudlejning ved at bygge et system, der holder gæsten i hånden på hele rejsen. Vi er dykket dybt ned i gæstens univers og er kommet op til overfladen med et større fokus på segmentering og bedre fordele ved at booke gennem loyalitetsprogrammet. Strategien skaber vækst, og vi er stolte af, at vi i et stærkt konkurrencepræget marked formår at skabe så stor fremgang,” siger direktør hos Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.

 Online-indsatsen har boostet krydssalget på tværs af hotellerne og genereret en omsætningsstigning fra egne bookingplatforme på 42 procent.

Flere end 1.000 folkeskoleelever blev klogere på erhvervet

Mens gastronom-, tjener- og receptionistelever dystede i konkurrencekøkkenerne ved DM i Skills, havde HORESTA og 3Fs brandingkampagne, Hospitality Career, stillet op med både selfie-stand, spørgehjørne og brancheambassadører. Ambassadørerne stod klar til at dele deres passion for og viden om branchen med de mange folkeskoleelever, der slog vejen forbi Bella Center den 16.-18. januar.

Hotellet Løvtag er en succes

Trætop-hotellet Løvtag på Als Odde er kommet forrygende fra start, skriver Turisme.nu. Gæsterne står i kø for at overnatte med udsigt til trætoppene. Men trætop-hotellet var snublende tæt på aldrig at blive til virkelighed.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne