Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ny online-strategi har tunet gæsternes motivation til at booke ophold hos Small Danish Hotels. På sin nyligt afholdte generalforsamling præsenterede landets største kæde af kroer og hoteller en stigning i overnattende gæster på 16,4 procent og en fremgang i omsætningen på 17 procent fra 2017 til 2018. Dermed fremlagde den landsdækkende hotelkæde sit bedste resultat nogensinde.
”Vi har spidset albuerne i den stigende konkurrence fra online-rejsebureauer og deleøkonomisk boligudlejning ved at bygge et system, der holder gæsten i hånden på hele rejsen. Vi er dykket dybt ned i gæstens univers og er kommet op til overfladen med et større fokus på segmentering og bedre fordele ved at booke gennem loyalitetsprogrammet. Strategien skaber vækst, og vi er stolte af, at vi i et stærkt konkurrencepræget marked formår at skabe så stor fremgang,” siger direktør hos Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.
Online-indsatsen har boostet krydssalget på tværs af hotellerne og genereret en omsætningsstigning fra egne bookingplatforme på 42 procent.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025