Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ny online-strategi har tunet gæsternes motivation til at booke ophold hos Small Danish Hotels. På sin nyligt afholdte generalforsamling præsenterede landets største kæde af kroer og hoteller en stigning i overnattende gæster på 16,4 procent og en fremgang i omsætningen på 17 procent fra 2017 til 2018. Dermed fremlagde den landsdækkende hotelkæde sit bedste resultat nogensinde.
”Vi har spidset albuerne i den stigende konkurrence fra online-rejsebureauer og deleøkonomisk boligudlejning ved at bygge et system, der holder gæsten i hånden på hele rejsen. Vi er dykket dybt ned i gæstens univers og er kommet op til overfladen med et større fokus på segmentering og bedre fordele ved at booke gennem loyalitetsprogrammet. Strategien skaber vækst, og vi er stolte af, at vi i et stærkt konkurrencepræget marked formår at skabe så stor fremgang,” siger direktør hos Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.
Online-indsatsen har boostet krydssalget på tværs af hotellerne og genereret en omsætningsstigning fra egne bookingplatforme på 42 procent.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025