I flere af landets regioner samarbejder attraktionerne nu i højere grad for at få turisterne til at blive i området.

Knuthenborg Safaripark ved Maribo på Lolland har Lalandia i Rødby som nabo, og effekten i at bruge hinanden som samarbejdspartnere er stor, mener direktør Christoffer Knuth.

”Det med kun at markedsføre sig selv var noget, man gjorde tidligere. I dag giver det en kæmpe styrke at kunne linke til nogle andre”, fortæller han.

Hvis turisterne skal få lyst til at blive og overnatte et bestemt sted, skal de ikke kede sig. Der skal således være en turistattraktion for enhver smag, fortæller professor i samfundsgeografi på Roskilde Universitet Jørgen Ole Bærenholt.

Tivoli står selv bag nyt Tivoli Food Hall-madstade

Tivoli åbner nu for første gang eget madstade i Tivoli Food Hall. Det er noget, Tivoli længe har ønsket at gøre for at kunne afprøve nye koncepter, som her med skaldyr, og derfor har Tivoli set bort fra rækken af ansøgere på ventelisten.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne