Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I flere af landets regioner samarbejder attraktionerne nu i højere grad for at få turisterne til at blive i området.
Knuthenborg Safaripark ved Maribo på Lolland har Lalandia i Rødby som nabo, og effekten i at bruge hinanden som samarbejdspartnere er stor, mener direktør Christoffer Knuth.
”Det med kun at markedsføre sig selv var noget, man gjorde tidligere. I dag giver det en kæmpe styrke at kunne linke til nogle andre”, fortæller han.
Hvis turisterne skal få lyst til at blive og overnatte et bestemt sted, skal de ikke kede sig. Der skal således være en turistattraktion for enhver smag, fortæller professor i samfundsgeografi på Roskilde Universitet Jørgen Ole Bærenholt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025