I flere af landets regioner samarbejder attraktionerne nu i højere grad for at få turisterne til at blive i området.

Knuthenborg Safaripark ved Maribo på Lolland har Lalandia i Rødby som nabo, og effekten i at bruge hinanden som samarbejdspartnere er stor, mener direktør Christoffer Knuth.

”Det med kun at markedsføre sig selv var noget, man gjorde tidligere. I dag giver det en kæmpe styrke at kunne linke til nogle andre”, fortæller han.

Hvis turisterne skal få lyst til at blive og overnatte et bestemt sted, skal de ikke kede sig. Der skal således være en turistattraktion for enhver smag, fortæller professor i samfundsgeografi på Roskilde Universitet Jørgen Ole Bærenholt.

Rekordår for hotellerne trods fald i antallet af briter

Det danske hotelmarked nåede i 2018 nye højder. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
Markedet nåede næsten 16 mio. hotelovernatninger, og det er mere end 450.000 flere end i 2017. Væksten kommer særligt fra lande som USA, Tyskland og Finland, mens briterne trækker i den anden retning.
I HORESTA glæder man sig over, at erhvervets vækst er spredt ud på mange stærke markeder, hvilket gør det mindre udsat, når for eksempel Brexit-forhandlinger påvirker briternes rejseiver.

Er der styr på elinstallationerne? Legelande og forlystelsesparker får besøg

Forlystelsesparker og legelande kan se frem til besøg fra Sikkerhedsstyrelsen. Sidste år gennemførte Sikkerhedsstyrelsen 100 tilsyn med elinstallationerne i forlystelsesparker og legelande. Desværre var resultaterne ikke tilfredsstillende, lyder det, og derfor har styrelsen i år valgt netop disse områder ud i forbindelse med det risikobaserede tilsyn med el.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne