Som en udløber af udviklingsprojektet støttet af Region Syddanmarks kulturpulje og seks kommuner har projektets leder, Business Region Esbjerg, nu på vegne af verdensarvsstederne udviklet en billeddatabase, som turismeaktører, rejsebureauer og medier kan benytte i deres markedsføring og omtale.

www.syddanskverdensarv.dk indeholder ved premieren flere end 400 film og billeder fordelt på 41 produkter, og der er tekster på dansk, engelsk og tysk.

 ”Vi tror på, at vi for at få endnu flere danske og internationale turister til at rejse til vores område må inspirere dem med tekst og billeder af høj kvalitet. Nu har UNESCO-turismen i Syddanmark fået sin egen database, som turismeaktører frit kan downloade fra og bruge i deres markedsføring”, siger projektmedarbejder Troels Larsen, Business Region Esbjerg.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne