Tivoli tog et forventet skridt tilbage i årets første tre måneder og tabte både kunder og penge sammenlignet med sidste år. Ifølge selskabets regnskab har Tivoli haft en tredjedel færre besøgende de første tre måneder af året sammenlignet med sidste år, skriver Ritzau.

Tivoli havde på forhånd forventet de lavere besøgstal, blandt andet fordi påsken i år ikke falder i de første tre måneder, men i april.

Antallet af besøgende har derfor taget et styrtdyk, mens omsætningen ikke i samme grad er blevet berørt. Den er skrumpet fra lige under 118 millioner kroner til 110 millioner kroner.

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne