Folkene bag feriecentret Ribe Byferie Resort har formået at kombinere det kommercielle med det kulturelle. Slots- og Kulturstyrelsen under Kulturministeriet og netværket ’Kommunenetværk for bygningskulturen i planlægningen’ har netop afholdt inspirationsmøde for alle medlemskommuner, og her var Ribe Byferie Resort inviteret med, for at fortælle hvordan de kombinerer byens rige kulturliv og kulturarv med turisme og god forretning for ikke bare sig selv, men for en stor del af byen. 

Feriecentret har specialiseret sig i at skabe forretning, ved at sammenkæde byens seværdigheder og events med ferieophold og god mad. Det hele er strikket sammen på en måde, så en stor del af byens erhvervsliv tjener på samarbejdet og byens kulturarv dyrkes og bruges på fornemmeste vis. Det hele er til stor glæde for feriecentrets mange gæster, der køber ferieophold med både forplejning og gode oplevelser.

”Vi gør det vi er bedst til, hver især”, forklarer Heidi Maimburg og uddyber:

”Vi driver et overnatningssted, men vi driver ikke restaurant og bager ikke brød – vi samarbejder til gengæld med byens øvrige erhverv, og det er til fælles gavn, både for erhvervslivet i Ribe med også for vores gæster. Noget af det, der er så skønt når man er på ferie, er nemlig at komme ud og ”mærke det lokale liv””.

Har du fået læst?

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Hvordan markedsfører man sig gennem oplevelser?

Hvordan kan din virksomhed gøre noget helt særligt for at markedsføre sig gennem oplevelser? Det var afsættet, da franske Dr. Isabelle Frochot fra Savoie Mon Blanc-universitet skulle inspirere virksomheder ved NICE Forummødet i Ribe.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne