Hvis du søger job som receptionist eller tjener hos hotelkæden Scandic, er det afgørende, at du har den rette fremtoning, skriver Fyens Amtsavis.

Derfor er hotelkæden som et nyt rekrutteringstiltag begyndt at opfordre jobansøgere til at vedlægge et videoklip af sig selv, hvor de fortæller, hvad eksempelvis god service eller god ledelse er for dem.

”Det er ikke alle stillinger, hvor det er oplagt at bruge en video, men i de stillinger, der handler om service, kan det give et ekstra godt indtryk af ansøgerens personlighed. Man får en bedre fornemmelse af, om det er en proaktiv og serviceminded person, og det er særlig vigtigt, når det drejer sig om receptionist- og tjenerstillinger. Vi vil gerne mærke det glade, fremadlænede servicegen”, siger HR- direktør i Scandic Hotels Anne Mette Pedersen.

Har du fået læst?

Flere end 1.000 folkeskoleelever blev klogere på erhvervet

Mens gastronom-, tjener- og receptionistelever dystede i konkurrencekøkkenerne ved DM i Skills, havde HORESTA og 3Fs brandingkampagne, Hospitality Career, stillet op med både selfie-stand, spørgehjørne og brancheambassadører. Ambassadørerne stod klar til at dele deres passion for og viden om branchen med de mange folkeskoleelever, der slog vejen forbi Bella Center den 16.-18. januar.

Hotellet Løvtag er en succes

Trætop-hotellet Løvtag på Als Odde er kommet forrygende fra start, skriver Turisme.nu. Gæsterne står i kø for at overnatte med udsigt til trætoppene. Men trætop-hotellet var snublende tæt på aldrig at blive til virkelighed.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne