Hvis du søger job som receptionist eller tjener hos hotelkæden Scandic, er det afgørende, at du har den rette fremtoning, skriver Fyens Amtsavis.

Derfor er hotelkæden som et nyt rekrutteringstiltag begyndt at opfordre jobansøgere til at vedlægge et videoklip af sig selv, hvor de fortæller, hvad eksempelvis god service eller god ledelse er for dem.

”Det er ikke alle stillinger, hvor det er oplagt at bruge en video, men i de stillinger, der handler om service, kan det give et ekstra godt indtryk af ansøgerens personlighed. Man får en bedre fornemmelse af, om det er en proaktiv og serviceminded person, og det er særlig vigtigt, når det drejer sig om receptionist- og tjenerstillinger. Vi vil gerne mærke det glade, fremadlænede servicegen”, siger HR- direktør i Scandic Hotels Anne Mette Pedersen.

Har du fået læst?

Undersøgelse: Så mange gæster stjæler hotelmadrasser

Det hører ikke til sjældenhederne, at gæsterne tager toiletartikler med sig fra hotelværelserne, men en ny rundspørge viser, at det ikke bliver ved det. Hoteller har mistet madresser, kunst, kaffemaskiner og meget mere, skriver Independent.co.uk.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne