Der er Just Eat, og så er der de andre. Det danske takeaway-marked er fuldstændig domineret af Just Eat, der har en markedsandel på cirka 70 procent, skriver Finans.dk.

Nye tal fra Landbrug & Fødevarer viser, at danskerne spiste ude for næsten 45,7 mia. kr. i 2018, hvilket er en stigning på 16 pct. på tre år. Og Just Eat havde da også en tocifret vækstrate sidste år. Det samme havde førsteudfordreren Hungry.dk, der desuden øgede bundlinjen med 33 procent.

Derudover er finske Wolt gjort et stærkt indhop fra sidelinjen og har vundet fem-seks procent af markedet på under et år. Både Just Eat og Hungry.dk vil nu ifølge opruste kraftigt i forsøget på at blive den, der forsyner danskerne med flest mulige pizzaer, burgere, sushi og salater.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Nyt firma sender smørrebrød direkte til døren

Hejdi Nielsen er sammen med sin mand Søren sprunget ud som iværksættere. De har sammen åbnet ‘Nielsen Dansk Mad’, som nok skal få smørrebrødsfans til at lytte efter, skriver MigOgKbh.dk.

Flammen introducerer take-away

Fra i går kunne Restaurant Flammen for første gang tilbyde take-away-salg. Det skete fra kædens restaurant i Nyrupsgade i København, skriver migogkbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne