Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er Just Eat, og så er der de andre. Det danske takeaway-marked er fuldstændig domineret af Just Eat, der har en markedsandel på cirka 70 procent, skriver Finans.dk.
Nye tal fra Landbrug & Fødevarer viser, at danskerne spiste ude for næsten 45,7 mia. kr. i 2018, hvilket er en stigning på 16 pct. på tre år. Og Just Eat havde da også en tocifret vækstrate sidste år. Det samme havde førsteudfordreren Hungry.dk, der desuden øgede bundlinjen med 33 procent.
Derudover er finske Wolt gjort et stærkt indhop fra sidelinjen og har vundet fem-seks procent af markedet på under et år. Både Just Eat og Hungry.dk vil nu ifølge opruste kraftigt i forsøget på at blive den, der forsyner danskerne med flest mulige pizzaer, burgere, sushi og salater.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024