Der er Just Eat, og så er der de andre. Det danske takeaway-marked er fuldstændig domineret af Just Eat, der har en markedsandel på cirka 70 procent, skriver Finans.dk.

Nye tal fra Landbrug & Fødevarer viser, at danskerne spiste ude for næsten 45,7 mia. kr. i 2018, hvilket er en stigning på 16 pct. på tre år. Og Just Eat havde da også en tocifret vækstrate sidste år. Det samme havde førsteudfordreren Hungry.dk, der desuden øgede bundlinjen med 33 procent.

Derudover er finske Wolt gjort et stærkt indhop fra sidelinjen og har vundet fem-seks procent af markedet på under et år. Både Just Eat og Hungry.dk vil nu ifølge opruste kraftigt i forsøget på at blive den, der forsyner danskerne med flest mulige pizzaer, burgere, sushi og salater.

Har du fået læst?

Pizzakæde har 11 nye pizzeriaer på vej

Dominos vil føje 11 nye pizzeriaer til kæden i Danmark i 2020. Derudover indleder selskabet et samarbejde med Hungry.dk om udlevering af maden. Det oplyser Dominos i en pressemeddelelse.

Restauranter omsætter for over en kvart milliard gennem udbringningstjeneste

Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne