Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Efter et år med en stribe butikslukninger, kæmpetab fra en blødende Fakta-kæde og en større magtkamp mellem baglandet og ledelsen, der udspillede sig i al offentlighed, kommer Danmarks næststørste dagligvarekoncern, Coop Danmark, trods en turbulent periode ud af 2018 med et samlet overskud på 624 mio. kr. mod 412 mio. kr. året før, skriver Børsen.
Coop strategi er nu at hente nogle af de kunder tilbage, som kigger mod restauranterne, når de går på jagt efter takeaway og convenience food. Det vil koncernen bl.a. gøre ved at satse endnu mere på at udvikle sunde og nemme madløsninger, som kunderne samtidig skal kunne bestille på nettet og få bragt ud.
"Man skal kunne se Superbrugsen som en madløsning i stedet for restauranterne, hvor vi serverer varm mad hjem til kunderne, eller hvor kunderne kommer og henter det i butikken," siger adm. direktør Peter Høgsted, der nu forventer, at alle koncernens kæder kommer ud af 2019 med et overskud.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025