Et kig på kurverne for udespisningens popularitet indikerer, at danskerne er et par år efter det svenske broderfolk. I hvert fald viser nye tal fra Statistiska Centralbyrån, pendant til Danmarks Statistik, at væksten i foodservicebranchens salg til restauranter aftager.

Det skriver Dansk Handelsblad med henvisning til det svenske medie Fri Köpenskab.

På det svenske cateringmarked voksede omsætningen i første halvår med 4,7 pct. I andet kvartal voksede omsætningen med 4,2 pct. i de svenske restauranter, men volumenvæksten voksede kun med 1 pct.

Mens den svenske kurve ser ud til at flade ud, afslører de seneste tal fra Foodservice Markedsindex, som er MLDK Mærkevareleverandørernes opgørelse, at årets første otte måneder bragt ny vækst til den i forvejen kraftigt voksende danske foodservicesektor.

Har du fået læst?

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne