Et kig på kurverne for udespisningens popularitet indikerer, at danskerne er et par år efter det svenske broderfolk. I hvert fald viser nye tal fra Statistiska Centralbyrån, pendant til Danmarks Statistik, at væksten i foodservicebranchens salg til restauranter aftager.

Det skriver Dansk Handelsblad med henvisning til det svenske medie Fri Köpenskab.

På det svenske cateringmarked voksede omsætningen i første halvår med 4,7 pct. I andet kvartal voksede omsætningen med 4,2 pct. i de svenske restauranter, men volumenvæksten voksede kun med 1 pct.

Mens den svenske kurve ser ud til at flade ud, afslører de seneste tal fra Foodservice Markedsindex, som er MLDK Mærkevareleverandørernes opgørelse, at årets første otte måneder bragt ny vækst til den i forvejen kraftigt voksende danske foodservicesektor.

Har du fået læst?

Tre nye restauranter fordoblede København Zoos madsalg i 2019

I 2019 havde Københavns zoologiske have godt halvanden million gæster. Det er det højeste antal gæster nogensinde - og 350.000 flere end i 2018, som også var et rekordår for haven. Det oplyser København Zoo i en pressemeddelelse ifølge Ritzau.

”Hotel” er åbnet i København: Ny vinbar sælger vin pr. gram

Ottos Hotel er, på trods af navnet, ikke et hotel. Det har det dog været. Bygningens lange historie har været vidt omkring, blandt andet brygger, en sadelmager og en øltapper har boet her og altså også et hotel med det navn, som nu bliver så smukt genbrugt, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne