Sushikokkenes kreationer går ikke hånd i hånd med gæsternes begejstring og deres billede til Instagram. For spørger man sushikokkene, der har brugt en lang årrække for at mestre kunsten, vil de fortælle: ”Det perfekte stykke sushi skal spises inden for tre sekunder.”

 De joker ofte med, at det skal køres direkte ind i munden på gæsten fra anretningen. Madoplevelsen kan ikke vente på det perfekte Instagrambillede, og det vækker dyb frustration for de japanske michelinrestauranter i New York, skriver det lokale madmedie Eater.

Der er temperaturforskelle mellem ris, fisk og tilbehør. På præcis det tidspunkt skal det spises - ikke efter. Men nogen gæster har et kamera og samtidig en smartphone, hvor billedet skal redigeres til Instagram – Det kan tage tre til fire minutter for dem, siger Chef Masashi Ito fra michelinrestauranten Sushi Zo i New York.

Han bakkes op af kollegaen Masaki Saito fra Sushi Ginza Onodera, der har også to michelinstjerner 

”Jeg forstår værdien af foto, og jeg ved, at køkkenet i en restaurant er en forretning. Men ærlig talt synes jeg, kameraer skal forbydes. Jeg ønsker, de skal stå på flyfunktion og lægges væk. Jeg ønsker de skal koncentrere sig om madoplevelsen,” siger han.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Film udspiller sig på stofdugen

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkonceptet Le Petit Chef, der bruger visuel kortlægning til at give middagsoplevelsen en ny dimension.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne