Sushikokkenes kreationer går ikke hånd i hånd med gæsternes begejstring og deres billede til Instagram. For spørger man sushikokkene, der har brugt en lang årrække for at mestre kunsten, vil de fortælle: ”Det perfekte stykke sushi skal spises inden for tre sekunder.”

 De joker ofte med, at det skal køres direkte ind i munden på gæsten fra anretningen. Madoplevelsen kan ikke vente på det perfekte Instagrambillede, og det vækker dyb frustration for de japanske michelinrestauranter i New York, skriver det lokale madmedie Eater.

Der er temperaturforskelle mellem ris, fisk og tilbehør. På præcis det tidspunkt skal det spises - ikke efter. Men nogen gæster har et kamera og samtidig en smartphone, hvor billedet skal redigeres til Instagram – Det kan tage tre til fire minutter for dem, siger Chef Masashi Ito fra michelinrestauranten Sushi Zo i New York.

Han bakkes op af kollegaen Masaki Saito fra Sushi Ginza Onodera, der har også to michelinstjerner 

”Jeg forstår værdien af foto, og jeg ved, at køkkenet i en restaurant er en forretning. Men ærlig talt synes jeg, kameraer skal forbydes. Jeg ønsker, de skal stå på flyfunktion og lægges væk. Jeg ønsker de skal koncentrere sig om madoplevelsen,” siger han.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne