I takt med den øgede digitalisering, brug af sociale medier og streaming tjenester i Danmark og resten af verden skal virksomheder i dag i langt højere grad tænke disse platforme og kanaler ind i deres markedsføring. Dette gælder også for aktører i hotel-, møde- og turismebranchen. Og der blev netop tænkt nye tanker, da teamet på Bernstorff Slot udarbejdede marketingstrategien for 2018, fortæller Kirsten Daell, direktør på Bernstorff Slot:

”Bernstorff Slot har i dag en relativ høj kendskabsgrad på mødemarkedet, og vi afholder hvert år en lang række møder, selskaber og events på slottet. Men vi ønsker at øge kendskabet yderligere til Slottet og positionere det som det oplagte valg, når man ønsker at afholde møder og konferencer uden for centrum af København”, fortæller hun, og fortsætter:

”Vi har i en årrække udelukkende benyttet os af de mere klassiske markedsføringskanaler, men nu er tiden kommet til at forny vores kommunikation både hvad markedsføringskanaler og indhold angår. Vi skal møde morgendagens gæster og kunder på de kanaler og platforme, de følger, og indholdet i vores kommunikation skal have mere kant, selvironi og humor. Med videoerne ønsker vi at vise, at Bernstorff Slot ikke bare tilbyder smukke, hyggelige og historiske rammer til virksomhedens møder, og at vi møder vores gæster med professionel service på en imødekommende og afslappende vis, men at vi også har ”Plads til det hele”, som er det hele konceptet er bygget på.”

Se nogle af videoerne her:

https://youtu.be/hsn4g7BQA6g 

https://youtu.be/r7YUeVr__eo

https://youtu.be/oROQStqPtLA

https://youtu.be/yxiPHAUGMCo

Har du fået læst?

Helsingør truer med turismeexit

Et enigt kultur- og turismeudvalg i Helsingør, der repræsenterer et massivt flertal i byrådet, står bag en anbefaling om, at Helsingør Kommune bliver en del af turismesamarbejdet i Wonderful Copenhagen (WoCo), og borgmester Benedikte Kiær (K) skal anbefale de øvrige ejere af VisitNordsjælland i form af kommunerne Halsnæs, Fredensborg, Gribskov og Hillerød, at man i fællesskab lægger sig under WoCo's paraply, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Aarhus kåret som en af verdens nye favoritdestinationer i 2020

Det internationale rejsemedie Travel Lemming og en jury af verdens førende rejsebloggere har netop hædret Aarhusregionen med ’Emerging Destination Award 2020’, og dermed rykker Aarhus ind på en attraktiv liste over 30 nye rejsemål i hele verden, som rejsende anbefales at besøge i 2020.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne