Den blev et par år forsinket, og byggebudgettet for de 35.000 kvadratmeter i Ørestad Syd blev overskredet, men halvandet år efter at Metallica i februar 2017 åbnede Royal Arena, har arenaen styrket turismen og øget omsætningen på især hoteller og spisesteder i København. Det skriver Erhverv København.

”Royal Arena har været en udelt succes for hovedstaden, og det er gået helt fantastisk i forhold til forventningerne,” siger Allan Agerholm, næstformand for HORESTA.

En del af planen med arenaen i Ørestad var at tiltrække internationale sportsarrangementer, som hovedstaden hidtil ikke havde haft kapacitet til. Og det mål er nået, påpeger turistfremmeenheden Wonderful Copenhagen:

”Åbningen af Royal Arena har været afgørende for, at København de seneste år har formået at tiltrække flere store internationale mesterskaber og andre events” skriver kongreschef Kit Lykketoft i en mail.

Hotelerhvervet: Staten bør booke mere bæredygtigt

Når staten vælger, hvor den skal holde konferencer, vægter bæredygtighed alt for lidt, lyder kritikken fra hotelkæder og HORESTA. Styrelse erkender, at de kan gøre mere på det grønne område, og politikere presser på, skriver Børsen.

Nye tal for de kommende destinationsselskaber

Destinationsselskaberne skal være til at udvikle de lokale destinationer, så Danmark kan være med i den internationale konkurrence om turisterne. For selvom de udenlandske overnatninger i Danmark steg med 3,4 pct. fra 2017 til 2018, går det endnu bedre i en række af de lande, vi normalt sammenligner os med. Både Sverige, Nederlandene, Tyskland og Irland har oplevet en højere vækst end Danmark.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne