Den blev et par år forsinket, og byggebudgettet for de 35.000 kvadratmeter i Ørestad Syd blev overskredet, men halvandet år efter at Metallica i februar 2017 åbnede Royal Arena, har arenaen styrket turismen og øget omsætningen på især hoteller og spisesteder i København. Det skriver Erhverv København.

”Royal Arena har været en udelt succes for hovedstaden, og det er gået helt fantastisk i forhold til forventningerne,” siger Allan Agerholm, næstformand for HORESTA.

En del af planen med arenaen i Ørestad var at tiltrække internationale sportsarrangementer, som hovedstaden hidtil ikke havde haft kapacitet til. Og det mål er nået, påpeger turistfremmeenheden Wonderful Copenhagen:

”Åbningen af Royal Arena har været afgørende for, at København de seneste år har formået at tiltrække flere store internationale mesterskaber og andre events” skriver kongreschef Kit Lykketoft i en mail.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne