Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det internationale trend- og nyhedsmedie Vice sætter nu deres navn på 18 madboder i en ny food hall i New Jersey. Det er således ikke længere nok for dem at skrive om tendenser i madindustrien. Nu vil redaktionen også være en del af udviklingen og tjene penge på den, skriver Digiday.com.
Mediet åbner i foråret 2019 i et shoppingcenter i den amerikanske østkyststat New Jersey. Det er Vice’s gastronomiske redaktion, Munchies, der står for dette nye sats, og målsætningen lyder på hele 40 mio. gæster årligt for madområdet. De har selv købt rettighederne til at vælge og udskifte madkoncepterne på stedet, og madmediets grundlægger og redaktør John Martin forsikrer, det skal være trendy, men for alle.
”Hvis du skal starte en food court, SKAL du inkludere visse ting. Du skal have sandwiches. Du skal have pizza", siger han til Digiday.
Det er bestemt ikke den første redaktion, der tager fat om tallerknerne i madbodder. BuzzFeed’s Tasty åbnede for nyligt i Madison Square Garden og Tastemade har forsøgt samme model flere steder i USA. John Martin fortæller, at han ser et stort potentiale for mediets madbodder på flere områder. Det skal give en indtjening i sig selv, men det skal også være med til at promovere de redaktionelle linjer, hvor stedet vil komme tæt på eksisterende og fremtidige læsere.
Læs hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025