Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

4-stjernede Scandic Kødbyen med 370 værelser, møde- og konferencecenter med plads til op mod 400 gæster samt en stor restaurant, bliver hotelkædens 26. hotel i Danmark. Det helt nye hotel i Kødbyen i København ligger på Vesterbro tæt på S-togsstationen Dybbølsbro og Hovedbanegården.

Hotellet er nu arbejdsplads for 120 medarbejdere, blandt andet 16 receptionister, konference-koordinatorer, housekeepere – omkring 30, kokke, tæt på 40 kokke, tjenere og bartendere samt teknikere og administrativt personale.

”Vi har rekrutteret internt i Scandic – også for at opfordre kolleger til at stige i graderne, ligesom vi har fået ansøgninger og ansat personale fra andre hoteller,” siger direktør for Scandic Kødbyen, Jørgen Wagner Frederiksen, til STANDBY.dk.

HORESTA bakker op om begrænsning af delecykler: Vi skal passe på København

Når Københavns Borgerrepræsentation torsdag behandler forslag om at begrænse antallet af dele- og udlejningscykler, er der opbakning fra hotel-, restaurant- og turismeerhvervet. HORESTA mener, at cyklerne er blevet en så stor del af bybilledet, at de i stigende grad er til gene for københavnere og byens gæster.

Odense godkender stor hoteludvidelse

Et flertal i Odense Byråd har sagt ja til en ny hotelfløj ved Odense Congress Center. Projektet skal styrke kapaciteten til konferencer og events.

Log ind