Takeaway-kæden Homemate har fået ny kapital til at vokse sig endnu større. I første kvartal fik kæden 5 mio. kr. fra sin ejerkreds, og nu er en ny kapitalindsprøjtning på 8 mio. netop blevet gennemført.

I den forbindelse er moderigmanden Niels Martinsens ejerandel øget betragteligt, så han nu er Homemates største aktionær med mellem 25 og 33,33 pct. af virksomhedens anparter. Niels Martinsen har opbygget sin formue på modekoncernen IC Group, som han grundlagde.

Ifølge Homemates adm. direktør og medstifter, amerikanske Eric-Alan Rapp, skal den nye kapital primært bruges til virksomhedens nylancerede koncept "Ugekassen". Det går i sin enkelthed ud på, at man som forbruger får leveret en måltidskasse hver uge med mad til to dage. Alt forarbejdet er gjort, og maden skal blot opvarmes i ovnen.

"Vi har fået en rigtig god begyndelse på konceptet, som vi ser et stort potentiale i. Det potentiale kan den nye kapital hjælpe med at indfri," siger Eric-Alan Rapp. For blot tre år siden havde Homemate kun én butik i København. Nu er antallet af butikker vokset til 10 i og omkring hovedstaden, og det antal ser Eric-Alan Rapp som fint på nuværende tidspunkt.

Brødrepars forlystelsespark tjener millioner

Djurs Sommerland kom ud af regnskabsåret 2018/2019 med et overskud på 24,4 mio. kr. Det var 1 mio. kr. mere end året forinden, og adm. direktør Henrik B. Nielsen synes, det er meget fornuftigt. Han forventer, at væksten fortsætter, skriver Finans.dk.

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne