I kampen om gæster på high end-hoteller, har Københavns største hotelgruppe brugt millioner på at forædle hotellet 71 Nyhavn. Det har gjort high end-hotellet til gruppens dyreste i værelsespriser.

“Vi har ikke foretaget investeringen på 71 Nyhavn for at forsvare os mod andre high end-hoteller, nye som eksisterende – men fordi vi prioriterer vores produktportefølje og ønskede at forædle hotellet”, siger koncerndirektør for salg og marketing, Birthe Becker, fra Københavns største hotelgruppe, Arp-Hansen, til STANDBY.dk

Opgraderingen af 71 Nyhavn var tiltrængt, medgiver Birthe Becker.

”Vi har brugt et tocifret millionbeløb på denne perle. Turnarounden har været meget gennemgribende, vi har næsten haft fat i hver eneste mursten i de to fredede bygninger. Kvaliteten har fået et løft. Hotellet trængte til dette, men vi kunne have undladt det – der er ikke noget, gæsterne har bedt om,” siger Birthe Becker.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Tættere på nyt københavnsk kæmpehotel

Arp-Hansen Hotel Groups største hotel er i dag Tivoli Hotel & Congress Center med 679 værelser. Men titlen overtages til oktober i år af gruppens Wakeup-hotel i Borgergade ved Kgs. Nytorv. Det har i dag 498 værelser, men udvides med 272 værelser, så det kommer op på 770 – en udbygning til anslået 400 millioner kroner.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne