Business Region Aarhus vil de kommende tre år satse målrettet på norske og tyske turister, efter at en kampagne på det norske marked har vist gode resultater.

For mens antallet af norske overnatninger i Danmark faldt en anelse fra første halvår i 2017 til samme periode i år, var der derimod 5 pct. flere nordmænd, som overnattede i en østjysk seng.

Det har nu fået de 12 kommuner i Business Region Aarhus til at udvide markedsføringen til også at omfatte Tyskland. Målet er, at antallet af årlige norske og tyske overnatninger skal være steget 10 pct. ved udgangen af 2021, fortæller Silkeborgs borgmester, Steen Vindum (V), medlem af Business Region Aarhus' politiske styregruppe.

”Vi vil nu udnytte de positive erfaringer til at tiltrække endnu flere turister. Derfor forlænges indsatsen i tre år på det norske marked, ligesom vi også udruller den fælles markedsføring på det tyske marked, som allerede er i markant vækst. Væksten skyldes bl.a., at der fra den danske stats side har været afsat ekstra midler til at markedsføre Danmark i Tyskland, ligesom den tyske økonomi er stærkere. Den bølge skal vi rulle med på og profitere af i Østjylland,” siger Steen Vindum.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

HOTREC: ”Klimalovgivning vil ændre måden, hvorpå vi driver virksomhed”

Klimadagsordenen ruller verden over, og den har også indtaget EU. Her har man lavet klare målsætninger for, hvor meget CO2-udledningen skal nedbringes. Formand for den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation HOTREC, og formand for HORESTA, Jens Zimmer Christensen siger, at turisme- og oplevelseserhvervet må forvente ny lovgivning, som EU vil indføre for at indfri ambitionerne.

Hip nazibunker forvandles til luksushotel

Bunkeren på Feldstraße i bydelen St. Pauli i Hamborg blev opført af nazisterne under 2. verdenskrig for at beskytte folk mod luftangreb. Den solide bygning har siden fået lov til at blive stående og er i dag fredet. Allerede i årene efter krigen bosatte flere virksomheder inden for mediebranchen sig i bunkeren. Siden er der både kommet koncertsteder, teatre og natklubber.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne