Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Business Region Aarhus vil de kommende tre år satse målrettet på norske og tyske turister, efter at en kampagne på det norske marked har vist gode resultater.
For mens antallet af norske overnatninger i Danmark faldt en anelse fra første halvår i 2017 til samme periode i år, var der derimod 5 pct. flere nordmænd, som overnattede i en østjysk seng.
Det har nu fået de 12 kommuner i Business Region Aarhus til at udvide markedsføringen til også at omfatte Tyskland. Målet er, at antallet af årlige norske og tyske overnatninger skal være steget 10 pct. ved udgangen af 2021, fortæller Silkeborgs borgmester, Steen Vindum (V), medlem af Business Region Aarhus' politiske styregruppe.
”Vi vil nu udnytte de positive erfaringer til at tiltrække endnu flere turister. Derfor forlænges indsatsen i tre år på det norske marked, ligesom vi også udruller den fælles markedsføring på det tyske marked, som allerede er i markant vækst. Væksten skyldes bl.a., at der fra den danske stats side har været afsat ekstra midler til at markedsføre Danmark i Tyskland, ligesom den tyske økonomi er stærkere. Den bølge skal vi rulle med på og profitere af i Østjylland,” siger Steen Vindum.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025