Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der sker store forandringer i danskernes madvaner i disse år. Forbrugerne lægger i stadig større stil økologiske madvarer med lav fedtprocent i indkøbskurven, mens pakker med bøffer og bacon oftere må vige pladsen til fordel for linser og kikærter.
Det mærker man dog ikke hos McDonald’s, hvor 180.000 danskere lægger nu vejen forbi hver dag. Det er gennemsnitligt 20.000 flere daglige gæster end for bare et år siden. Kædens omsætning, som sidste år landede på 2,3 mia. kroner og dermed en vækst på fem pct. fra året før, er i første halvår af 2018 steget med yderligere seks pct. sammenlignet med sidste år.
Fastfood-kæden har de seneste år investeret knap 400 mio. kroner i at ombygge restauranterne, og det har ifølge virksomhedens kommercielle direktør, Mads Friis, særligt bidraget til væksten.
Snart bliver burgerne også suppleret med cafe latte, cortado og americano, når fastfood-kæden inden længe vil forsøge sig med en barista i nogle af restauranterne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025