Kvicklys direktør siden 2016, Allan Kristoffersen, luftede allerede i april sine tanker om at gøre supermarkedet til et decideret spisested. Nu kan direktøren så fortælle, at det er rykket nærmere, og at spisestedstankerne for alvor vil manifestere sig i butikkerne i løbet af 2019 og de kommende år frem.

Det sker som et modsvar til kædens største konkurrenter, der tæller discountkæderne og en øget tendens omkring udespisning.

"Vores primære konkurrent er discountbutikkerne, og den anden del er de steder, du ellers handler ind til din familie. Det er takeaway og måltidsløsninger. Det er et kæmpe marked, hvor vi ikke snakker om markedsandele, men mere maveandele," siger han.

Fødevarewatch.dk.

Har du fået læst?

Markedet for take away-mad boomer

TV2/News satte her til morgen fokus på det voksende marked for take away-mad i Danmark og citerede i den forbindelse en undersøgelse fra HORESTA, der viser, at danskerne i 2017 bestilte take away over 40 millioner gange.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne