Kvicklys direktør siden 2016, Allan Kristoffersen, luftede allerede i april sine tanker om at gøre supermarkedet til et decideret spisested. Nu kan direktøren så fortælle, at det er rykket nærmere, og at spisestedstankerne for alvor vil manifestere sig i butikkerne i løbet af 2019 og de kommende år frem.

Det sker som et modsvar til kædens største konkurrenter, der tæller discountkæderne og en øget tendens omkring udespisning.

"Vores primære konkurrent er discountbutikkerne, og den anden del er de steder, du ellers handler ind til din familie. Det er takeaway og måltidsløsninger. Det er et kæmpe marked, hvor vi ikke snakker om markedsandele, men mere maveandele," siger han.

Fødevarewatch.dk.

Har du fået læst?

HORESTA-analyse: Take away oplever stor vækst

Danskerne går mere ud og spiser. Vi bruger flere penge pr. udespisebesøg. Restauranterhvervets samlede omsætning stiger. Det kunne HORESTAs adm. dir. Katia K. Østergaard fortælle på TV2 Business onsdag morgen med afsæt i en ny analyse af danskernes udespisevaner.

Københavnerne går oftest på restaurant og henter takeaway

Det er blevet en del af danskernes forbrug at spise ude samt hente mad og drikke fra restauranter, cafeer og barer m.m. I den nyeste opgørelse HORESTA har fået lavet, foretog danskerne 405 mio. besøg på tværs af alle restauranttyper – fra takeaway-kaffe til besøg på gourmetrestauranter - i 2017. Det svarer til 1,6 besøg pr. dansker om ugen.

Nemlig kaster sig over måltidskasserne

Efter i lang tid at have stået lidt uden for det måltidskassekoncept, er onlinebutikken Nemlig.com nu klar til at udvide med måltidskasser i fleksible ordninger. Det siger adm. direktør Stefan Plenge til Berlingske, ifølge FødevareWatch.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne