Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
808.000 gæster på godt fire forårs- og sommermåneder i 2017 og forventeligt endnu flere i 2018 er dokumentation for, at Djurs Sommerland A/S har, hvad der er nødvendigt for at trække folk til. Magneten til succesen er forlystelser som "Piraten", "Juvelen", "Drageskibet", "DrageKongen" og 60 andre forlystelser på et areal som 70 fodboldbaner til en samlet investering gennem de seneste ti år på en lille halv milliard kroner. Den indsats er senest blevet belønnet med en nominering til Europas bedste familiepark blandt fem kandidater i et bredt internationalt felt.
Den familieejede virksomhed siden grundlæggelsen i 1981 udviklet sig til den fjerdestørste forlystelsespark i Danmark med 600 ansatte i åbningssæsonen.
Direktør Henrik B. Nielsen opridser mulighederne for at vækste til omkring en million gæster i sæsonen ud i fremtiden.
”Vi har set på modeller fra Tyskland og Legoland, som bygger overnatningsfaciliteter omkring deres forlystelser. Vi har ikke sat noget i gang af den slags endnu, men vi er i tæt dialog med Syddjurs Kommune om at få lov til at bygge overnatningsfaciliteter i forbindelse med Djurs Sommerland. Det oplagt næste strategiske skridt for os er overnatning”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024