808.000 gæster på godt fire forårs- og sommermåneder i 2017 og forventeligt endnu flere i 2018 er dokumentation for, at Djurs Sommerland A/S har, hvad der er nødvendigt for at trække folk til. Magneten til succesen er forlystelser som "Piraten", "Juvelen", "Drageskibet", "DrageKongen" og 60 andre forlystelser på et areal som 70 fodboldbaner til en samlet investering gennem de seneste ti år på en lille halv milliard kroner. Den indsats er senest blevet belønnet med en nominering til Europas bedste familiepark blandt fem kandidater i et bredt internationalt felt.

Den familieejede virksomhed siden grundlæggelsen i 1981 udviklet sig til den fjerdestørste forlystelsespark i Danmark med 600 ansatte i åbningssæsonen.

Direktør Henrik B. Nielsen opridser mulighederne for at vækste til omkring en million gæster i sæsonen ud i fremtiden.

”Vi har set på modeller fra Tyskland og Legoland, som bygger overnatningsfaciliteter omkring deres forlystelser. Vi har ikke sat noget i gang af den slags endnu, men vi er i tæt dialog med Syddjurs Kommune om at få lov til at bygge overnatningsfaciliteter i forbindelse med Djurs Sommerland. Det oplagt næste strategiske skridt for os er overnatning”.

Farten aftager for danske hoteller

Der er stadig vind i sejlene for den danske hotelbranche, hvor især flere udenlandske gæster blæser overnatningstallene i den rigtige retning.

Russiske turister vender tilbage

Øget levestandard i Rusland op gennem 00’erne gav et boom i russiske turistovernatninger på dansk jord. Fra 2005 til 2013 mere end fordobledes antallet, men Vestens sanktioner mod Rusland førte til en hård opbremsning med kraftigt fald i overnatningstallene for 2014, 2015 og 2016.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne