Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nu kan man bestille drinks, snacks og andre room-service varer hos robotten "Jeeves". Det sker på Hotel Rilano i München. Ideen er, at robotten kan erstatte minibaren på værelset. Alene her er der pæne besparelser på strøm og vedligeholdelse. Snart kan Jeeves også fungere som Concierge.
Man bestiller ved at taste 333 og angive sit værelsesnummer. Kort efter ringer Jeeves tilbage og fortæller, at han står foran døren. Klar med sit udvalg af varer. Gæsten åbner døren, og når hun/han berører robotten, åbner den op for udvalget. Man afregnes direkte på værelset for det, man har taget.
Jeeves kan også benyttes til at bringe f.eks. håndklæder eller tandbørster, når det er efterspurgt af en konkret gæst. Så behøver man ikke mandskab til at bringe varerne ud. "Jeeves er forbundet med hotellets wi-fi og arbejder fuldkommen på egen hånd," siger Johannes Fuchs fra firmaet Robotise i München.
Læs mere på Kursuslex.dk.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025